Break i julmaten

Igår var vi så trötta på julmat så istället för att göra jultallrik så kokade jag potatis och gjorde gräddsås till julköttbullarna.Det var riktigt gott.
Gjorde även pressgurka, det är verkligen en av mina favoriter.
DSC_0448[1]
Till pressgurka behöver du:
½ gurka
1 msk ättika
1 msk socker
2 msk vatten
1 krm salt

Skiva gurkan med en osthyvel rakt ner i en burk. Blanda ättika, socker, vatten och salt och häll över gurkan. Lägg på något över gurkan så att du kan lägga en tyngd på som pressar gurkan. Låt stå minst 10 minuter, men gärna längre.

Lika så idag gjorde vi ett break i julmaten. Beställde pizza från onlinepizza.se. Det stod att dom skulle vara här på 75 minuter, men efter 45 minuter så knackade dom på dörren med pizzan. Hur smidigt som helst!
Men så är jag ett stort fan av onlineservis grejer. Allt som underlättar min vardag och som jag kan gå in och beställa på nätet gillar jag. Å funkar det sen skitbra så blir jag nöjd.
Det absolut något jag kommer göra när jag ä själv med ungarna när vi ska ha fredagsmys och Johan jobbarkväll.
Idag beställde vi från Nya Portofino, helt okej pizzor lite salt dock.
pizza

Lämna en kommentar