nu var det dax igen

God kväl!!

Från och med igår så började jag min kamp mot gravkilonen igen. Efter en månad med äta vad du vill så har det blivit ett eller två extra kilon. Men det gör inte så mycket.
Kommer inte ta bort något eller lägga till något. Utan det ända jag kommer göra är att äta mindre portioner och absolut mindre godis/fikabröd/chips. Och så kommer jag röra mer på mej. För nu ska det bort. Är så himla trött på att inte kunna ha alla kläderna än.
Ska försöka uppdatera varje dag nu med minst ett recept. Och hur jag ätit och tränat. Kommer oxå berätta om jag ”fuskat”.
Det här mest för mej själv så jag ser vad jag äter och så blir det ju lite jobbigt om jag ”fuskar” om det skrivs ut.

DSC_0526[1]Denna goding användes idag i middagen. En helt perfekt ost att använda i sås och även att fylla saker med. Denna gång gjorde jag fyllda köttfärsbiffar med klyftpotatis som tillbehör. För 4 personr behöver du:

Till biffarna:
400 g nötfärs
1 äggula
Flödeost pikant
Salt och svartpeppar
3 dl grädde

Klyftpotatisen:
500 g potatis
rapsolja
flingsalt
Svartpeppar

Börja med att skärapotatisen i klyftor och lägg dom på en plåt med olja, salt och peppar och ställ in det i mitten av ugnen på 200 grader i ungefär 25 minuter.
Blanda sedan färsen, äggulan, salt och peppar till en smet. Ta en bit och platta till den. Ta en sked med ost (mängden bestämmer du själv) och lägg i mitten av färsen. Rulla ihop den till en köttbulle och platta sen till den lite och stek den i smör i en panna med höga kanter.
Steka biffarna tills dom får fin färg. Ha på grädden och ha i lite ost i pannan. Låt det koka tills potatisen är klar. Smak av såsen med salt och peppar.
Servera allt med en sallad till. Super gott var det.
DSC_0528[1]

Lämna en kommentar