mat, mat, mat och så lite sött

Hej!
Det här med att försöka låta bli det onyttiga har gått lite so så där den här veckan. Har haft för mycket gott som legat i skåpen och ropat på mej. Men får ta ny tag nästa vecka.
Men maten går bra. Det som jag gör annorlunda den här gången är att jag äter en ordentlig frukost, en stadig lunch och middag. Har bara ätit mellis en dag den här veckan. Sen om det gett resultat på vågen vet jag inte. Ska inte kolla förens nästa vecka. Men funkar det så kommer jag hålla mej till det.

Nu till en annan förändring här hemma. Loke har börjat äta våran mat. SÅ numera lagar jag all mat utan salt och saltar efteråt. Han har visat tendenser till att han inte blivit mätt av burkarna. Så nu får han max en burk om dagen. Ibland inga alls. Han verkar klara sig bättre på det och är inte alls lika gnällig.
Det som är bra med det hela är att då får jag lite hjälp att sluta ha så himla mycket salt i maten.

Inget recept nu det kommer några senare….

Lämna en kommentar